Przejdź do głównej zawartości

Sernik warstwowy - Przepis

Przepis na ten sernik dostałam kilka lat temu od znajomej, niestety gdzieś zaginął. Niedawno jednak postanowiłam odnaleźć go i wykonać, bo smak tego ciasta był tak nieziemski, ze ciągle pragnęłam go spróbować jeszcze raz. Znalazłam przepis i sernik upiekłam :) Co więcej, dziele się nim z Wami. W przepisie oryginalnym jak dla mnie było za dużo niektórych składników, zmieniłam go trochę i upiekłam po swojemu, wyszło to co widzicie na zdjeciach. Sernik zabrałam ze sobą w podroż do Warszawy na spotkanie z Anią, z tego co wiem, Ania już go upiekła, jak sama mówiła był bardzo smaczny i nie mogła o nim przestać myśleć :) Taka reklama to najlepsza reklama :) Działajcie, przepis poniżej :)


sernik warstwowy

Rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni C.



Spód:
  • 150g masła
  • 300g mąki 
  • 3 żółtka
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 70g cukru pudru
  • 1 łyżeczka domowego cukru waniliowego
  • 1 łyżka śmietany 12% 
 Podane składniki umieścić w misie miksera i wyrobić gładkie ciasto. Można też ciasto zagnieść na stolnicy. Włożyć do lodówki na czas przygotowania sera.


Ser:
  • 1/2 kg sera w wiaderku
  • 70g cukru pudru
  • 1 budyń śmietankowy
  • 3 łyżki śmietany 12%
  • 4 białka
  • 1 żółtko 
Białka ubić na sztywna pianę. W drugiej misce umieścić wszystkie pozostałe składniki i wymieszać na jednolitą masę. Dodać białka (w trzech partiach) i delikatnie wymieszać.

Wyjąć ciasto z lodówki i podzielić na trzy równe części.

Każdą z części rozwałkować na wielkość średnicy torownicy 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia (spód i boki). Pierwszy krążek  nałożyć na spód, wylać połowę sera, następnie drugi krążek i znów ser, ostatni krążek. Jeśli zostanie Wam odrobina ciasta można udekorować fantazyjnie brzeg serniczka.

sernik warstwowy

 Gotowy sernik przed wstawieniem do piekarnika nakłuwamy do spodu w kilku miejscach patyczkiem do szaszłyków. 
Piekarnik skręcamy do temperatury 150 stopni C. wstawiamy sernik i pieczemy 1 godzinę i 20 minut. Ja zwykle po godzinie sprawdzam sernik ręką, jeśli ciasto jest zwarte, tzn nie zapada się i nie rusza to znaczy ze jest upieczone. Nie należy jednak piec sernika dłużej niż 1 i 20 minut. 
Sernik od razu wyjmujemy z piekarnika  i studzimy w tortownicy, po godzinie zdejmujemy obręcz i delikatnie podrywamy papier. Studzimy kolejne kilka godzin, po czym wkładamy do lodówki na noc. Sernik smakuje idealnie jeśli jest dobrze schłodzony, jeżeli lekko go zmrozimy będzie smakował jak lody sernikowe. Polecam!


Smacznego:)

Sernik był pieczony pod wyjazd na weekend do Warszawy, który obfitował we wspaniałe przeżycia, oprócz spotkania z Anusią którą poznałam na szkoleniu w Tortowni a która gościła mnie u siebie, spotkałam się też z Anetką, od której zakupiłam kilka pudełeczek na moje ciasteczka.  

Aneta Dąbrowska-Górska i ja

Ania Suwińska-Małkiewicz, Aneta Dąbrowska-Górska i ja


Spotkanie było bardzo miłe i oby było ich więcej :) Pozdrawiam Was dziewczynki :) 
 

Komentarze

  1. sernik pychota, ale takie spotkanie z dziewczynami to już eksplozja. Odrobinę zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewidentnie widze ze mój sernik piekłam krócej niż powinnam.

      Usuń
  2. Byłam strasznie ciekawa tych warstw. Fajnie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis. Muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia