Przejdź do głównej zawartości

Domowe lody truskawkowe




Upały nas nie opuszczają więc sięgamy po zimne napoje, oraz lody. Sezon truskawkowy w pełni więc trzeba korzystać. Ciasta truskawkowe goszczą na stole co chwilę, koktajle  również. Pora na lody. Pierwszy raz robiłyśmy je z córką. Wyszły wspaniałe, delikatne, pachnące truskawkami.

Składniki na 6 szt lodów na patyku i 1 litr w pudełku.


  • 500g śmietanki 36%
  • 300g jogurtu naturalnego
  • 300g truskawek
  • 200g dżemu truskawkowego z tego przepisu
  • cukier puder do smaku

Śmietankę ubić na sztywno, truskawki wypłukać, odszypułkować i razem z cukrem zmiksować na papkę. Truskawki wymieszać z 1/2 porcji śmietanki i jogurtem, pozostałą śmietankę wymieszać z dżemem truskawkowym. pojemniczki na lody napełniać naprzemiennie obydwoma musami. Do kubeczków włożyć również patyczki całość wstawić do zamrażalnika na kilka godzin. Lody z pojemnika przemieszać co pół godziny do momentu wyraźnego zmrożenia. Czynność ta robimy dla zminimalizowania powstawania kryształków. Nasze lody po godzinę osiągnęły konsystencję gęstego musu, spróbowałyśmy z Wiki i śmiem stwierdzić, że w takiej postaci były wyborne. Zimne, delikatne i bardzo szybko znikające.


Smacznego :)

Komentarze

  1. wyborne:) nie wyobrażam sobie niczego lepszego na upalny dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. najgorsze w nich jest to, że są szybko znikające :( receptura wyśmienita, smak bardzo mój

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia