Przejdź do głównej zawartości

Warkocz cynamonowy - przepis

Dokładnie miesiąc temu podałam Wam przepis na drożdżówkę wieniec z marmoladą.   Dziś to samo ciasto w wersji cynamonowej. Składniki prawie takie same, smak zupełnie inny, oczywiście za sprawą cynamonu. Ciasto smakowało, ale dzieci jednogłośnie stwierdziły, że cynamon ok, ale do szarlotki, albo grysiku. Drożdżówka tylko z makiem, albo marmoladą. Ale Wy możecie przekonać się sami co Wam będzie smakowało bardziej.



Zapraszam na wieniec - warkocz cynamonowy.

Składniki:
  • 500g mąki
  • 3 żółtka
  • 5 dag drożdży
  • 300 ml mleka
  • szczypta soli
  • 200g cukru
  • 1/4 kostki masła (rozpuścić i wystudzić)
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego 
Nadzienie:
  • 1 op. cynamonu
  • 1/3 kostki masła (rozpuścić)
  • cukier brązowy kilka łyżek 

Mleko podgrzać (ma być bardzo ciepłe, ale nie gorące). Rozpuścić w 1/2 szklanki mleka drożdże z 1 łyżką cukru pudru, dodać 3 łyżki mąki i odstawić pod ściereczką do wyrośnięcia. Kiedy ciasto zwiększy swoją objętość dwukrotnie przelać do wcześniej przygotowanej miski z przesianą mąką. Dodać żółtka, cukier i sól. Wymieszać, dodać mleko. Wyrobić ciasto pod koniec wyrabiania partiami dodać masło zmieszane z olejem. Wyrabiać ciasto na gładko. Im więcej pęcherzyków powietrza w nim powstanie, tym będzie pulchniejsze.
Zostawić ciasto pod ściereczką aż dwukrotnie zwiększy swoją objętość. 
Wyrośnięte ciasto rozwałkować cienko (u mnie zajęło całą po rozwałkowaniu) na stolnicy podsypanej mąką.  Rozsmarować masło, posypać cynamonem i cukrem. Zwinąć ciasno roladę. Przeciąć wzdłuż na dwie części. Odwrócić, tak aby widoczne pasy z nadzieniem znalazły się na górze. Złączyć dwa końce i zawijać pasy tak, aby powstał splot warkocza. Przekładając na przemian pasy górą i dołem. Po zwinięciu utworzyć okrąg i złączyć końce.  Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć na nią zwinięte ciasto i w razie potrzeby znów uformować koło. Uformowany wieniec pozostawić na ok. 20 minut do wyrośnięcia, wstawić do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika i piec ok. 1 godziny (do suchego patyczka). 
Na 10 minut przed końcem pieczenia wyjąć ciasto z pieca i  posmarować delikatnie wodą i oprószyć 1 łyżką brązowego cukru. Wstawić do pieca i dokończyć proces pieczenia.
Po upieczeniu przestudzić i zjadać popijając ciepłym kakao, lub gorąca czekoladą. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia