Przejdź do głównej zawartości

Tort czekoladowy

Tort czekoladowy

Nie wiem od czego zacząć...



Wstyd mi:(
Zapomniałam o zamówieniu ...:(
Znajomi wiedzą, że dla nich zawsze coś upiekę, kiedy tylko poproszą, ostatnio  sąsiadka zapytała mnie czy nie upiekłabym jej tortu na sobotę. Tą sobotę (w momencie pisania postu jest właśnie ta sobota) oczywiście zgodziłam się, bo jak doskonale wiecie torty to moja ulubiona dziedzina kulinarna:) Uwielbiam je robić, ale...
... zapomniałam o zamówieniu:(
Masakra, wstyd, wstyd, wstyd!
Nie ma się co tłumaczyć, bo tu nie ma wytłumaczenia. Sama jestem w takich sytuacjach bezwzględna. Jak coś mi ktoś obieca, to tak ma być. I ja zawsze się tej zasady trzymałam...
Jestem wdzięczna mojej sąsiadce za dzisiejszy ranny domofon z zapytaniem o jej tort. Mianowicie o zapytanie o której może po niego przyjść...
Wiecie jak się czułam?
Nie wiecie... od razu sobie wszystko przypomniałam i oczywiście przyznałam się do błędu, że zapomniałam, ale nie zostawiłam jej na lodzie, bo tort upiekłam:) Hmm, jak na taki "błyskawiczny" to chyba całkiem nieźle mi wyszedł, choć to już nie mnie oceniać, a jego konsumentom:)
Cieszę się z tego rannego "przebudzenia" bo zdążyłam wszystko zrobić, ale nadal źle się czuję z faktem, że zapomniałam. To pierwszy i ostatni raz! Obiecuję:)
A teraz przechodzę do przepisu, bo on jest tu najważniejszy:)


Tort czekoladowy

Składniki: 
(tortownica 22 cm.)

  • 10 jaj wiejskich
  • 5 łyżek maki
  • 10 łyżek cukru
  • 5 czubatych łyżek ciemnego kakao
  • 1 duży cukier wanilinowy
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
 Sposób przygotowania biszkoptu znajdziecie TU pomijamy ocet i wodę. Cisto dzielimy na trzy równe części i pieczemy każdą oddzielnie, albo jedna osobno, a dwie razem, a po upieczeniu i wystudzeniu wyższy biszkopt przecinamy na dwa krążki. 


Tort czekoladowy

Masa do przełożenia i pierwszego obłożenia na gładko.

  • 1/2 l mleka
  • 1 kostka masła
  • 5 łyżek cukru
  • 1 czekolada gorzka 90% kakao
  • 2 budynie wanilinowe
Połowę mleka zagotować, w pozostałej części rozprowadzić budyń i cukier. Wlać do mleka i ugotować gęsty budyń. 
Masło utrzeć na pulchną masę, dodać po łyżce zimny budyń i utrzeć na puch.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i wystudzić. Zimną wlać do masy i zamieszać do połączenia składników. 
Odłożyć trzy łyżki  masy.


Tort czekoladowy

Zimne biszkopty przełożyć masą i obsmarować nią wierzch i boki tortu. Wstawić do lodówki.


Tort czekoladowy

Masa na rozetki:

  • 1 i 1/2 kostki masła
  • 7 łyżek cukru
  • 7 łyżek kakao

Kostkę mała rozpuścić na ogniu z cukrem i kakao. Zamieszać do połączenia składników i wystudzić.  

Pozostałe masło zmiksować na puch, dodając masę czekoladową. Zimną, dokładnie zmiksowaną, gładką i gęstniejącą  masę kakaową dodawać stopniowo do masy. Utrzeć na puch. 
Przełożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać rozetki na wierzch posmarowanego tortu. Zaczynamy od podstawy, i kończymy na samym środku tortu tworząc "ślimaka".

Dekorujemy startą czekoladą, listkami mięty, i kropeczkami z czekolady. 

Niestety (choć tak właściwie to stety) środka Wam nie zaprezentowałam, bo tort szczęśliwie ode mnie wyszedł, czyli, że zdążyłam:)
Mam nadzieję, że smakował:)

Smacznego:)    
 
Ps. 
Tak się tym tortem przejęłam, że zrobiłam drugi:) Tym razem dla rodzinki, w dodatku fasolowy! Zdjęcia i przepis...hmmm, chyba jutro, a może pojutrze:) Zobaczymy bo jutro zabiegany dzień, a torcik jeszcze w lodówce czeka na sesję, więc może zdążę ze wszystkim. Jedno jest pewne przepis będzie wkrótce. Wiecie co... moje chłopaki ciągle lukają do lodówki, nie wiedzą, że to tort z fasoli, ciekawa jestem, jaka będzie ich reakcja, moja też bo to pierwszy raz robiłam taki torcik:)


Komentarze

  1. Nie ważne jak się zaczyna ale jak się kończy;)) Tort wygląda bardzo pysznie. Poproś sąsiadkę o zdjęcia w przekroju;) Jestem pewna,że smakował wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Wiem na pewno, że masa była bajecznie czekoladowa, bo córcia podkradła troszkę i skosztowałam:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, pomimo krótkiego czasu udało sie stworzyć coś ładnego:)

      Usuń
  3. och, idealny pod każdym względem!
    cudowny.
    pięknie ozdobiony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda totalnie pysznie. Aż szkoda, że nie można zobaczyć go w środku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Torcik przecudny :)) Masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to nie talent, to miłość do tortów:)

      Usuń
  6. Jolu, ten tort wygląda po prostu genialnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Paulinko:) Cieszę się, że Ci się podoba:)

      Usuń
  7. zdarza się nawet najlepszym... ważne, że wybrnęłaś z sytuacji. Tort wspaniały, niczego mu nie brakuje, na pewno sasiadce i jej gościom będzie smakował:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No innej opcji nie było, żebym miała go skończyć tuz przed podaniem to i tak bym go zrobiła. Na szczęście miałam troszkę czasu:)

      Usuń
  8. Nie wygląda na robiony 'na szybko' :) Cudowny, tym bardziej, że uwielbiam czekoladowe torty ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tam Milenko, od 9.00 do 14.00 z zakupami, odwiezieniem córci na występy i kawą u przyjaciółki. Wszystko naraz:) Ale jak to było w Shreku... "jakoś poszło":)

      Usuń
  9. śliczny ten Twój torcik :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super ten tort wygląda, aż zrobiłam się głodna :) Uwielbiam gotować i piec więc myślę, że wypróbuje Twój przepis :) Tylko nie wiem czy wyjdzie tak dobrze jak Tobie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdzie wyjdzie, wystarczy jedna magiczna przyprawa:)

      Usuń
  11. Każdemu może zdarzyć się wpadka - uroki życia ;)
    Ale bardzo podoba mi się, że skoro innych traktujesz surowo, to siebie nie usprawiedliwiasz :) Choć wydaje mi się, że może mogłabyś być nieco bardziej wyrozumiała dla innych i... Siebie :)
    A tort wyszedł Ci wspaniały - pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taka już jestem, nic na to nie poradzę:)

      Usuń
  12. a co z nasączaniem biszkoptu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nasączam ponczem każdego tortu. Skoro nie ma tu ponczu, to znaczy, że go nie nasączam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia