Przejdź do głównej zawartości

Warsztaty Kulinarne na swojską nutę

Lasowiacka Kapusta ziemniaczana na 12 sposobów III Warsztaty na Skansenie w Kolbuszowej.

 
III Warsztaty Lasowiacka Kapusta ziemniaczana na 12 sposobów


Witajcie:)

Jeszcze raz stokrotnie dziękuję za głosy na mojego bloga:) Dzięki Wam zajęłam drugie miejsce!:) Bardzo się cieszę:) 
A teraz zapraszam Was na kapusty ziemniaczane, które wczoraj wraz z innymi paniami wykonywałam w kolbuszowskim Skansenie, gdzie odbywają się Warsztaty. 


Wczorajszy dzień to sobota pełna wrażeń!
Najpierw pobudka zegara biologicznego o trzeciej nad ranem i daremne próby zaśnięcia... no bo co można robić o tej porze mieszkając w bloku? 
Potem jednak zaśnięcie w okolicach siódmej... chyba:) i pobudka zegara o siódmej trzydzieści, wyniki konkursu na Najlepszy podkarpacki  Blog Roku ( zajęłam 2 miejsce:))), kawa podana przez A. i wybieranie się na warsztaty. 

Ponieważ cały ubiegły tydzień pełen był różnych niespodzianek ącznie z awarią samochodu miałam niemały problem z dostaniem się na Skansen, ja bez samochodu czuje się jak bez ręki:(
Ale powiedziałam sobie, że żeby się waliło, paliło, i w ogóle, działo co chce! ... to ja na te warsztaty pojadę (na piechotę za daleko;)). Z pomocą przyszli rodzice:) Podwieźli mnie na Skansen, uzbrojoną po zęby w aparat, ciepłą czapkę i szalik, zanim pochłonęło mnie przygotowywanie Kapusty zrobiłam sobie półgodzinny spacer po Parku Etnograficznym i podziwiałam stare domy pokryte strzechą, przysypane grubą warstwą śniegu! Piękny widok. 

Pstryknęłam kilka zdjęć, popodziwiałam widoki i poszłam do Szkoły, gdzie odbywają się nasze zajęcia. 
Pod zdjęciami przepisy na dania Lasowiaków.



Skansen Kolbuszowa

Skansen Kolbuszowa

Skansen Kolbuszowa

Skansen Kolbuszowa

Skansen Kolbuszowa

Skansen Kolbuszowa

Skansen Kolbuszowa

Skansen Kolbuszowa

W środku przywitało mnie ciepełko, i śpiew zespołu Kocirba, ponieważ w sali obok nas odbywały się muzyczne  warsztaty dla dzieci.
Nasza prowadząca Pani Janina Olszowy przygotowała dla nas na ten dzień dwie kolejne sycące zupy "Kapustę z grochem okrągłym" i "Kapustę z fasolą brązową" na zakwasie kapusty "krzoccanej"
Poniżej znajdziecie przepis na te zupy wraz ze zdjęciami.
Powiem Wam tylko, że obie są niezwykle smaczne i sycące. Smak lekko kwaskowaty, jak dla mnie bomba! Ja w ogóle jestem miłośniczką zup, choć nie gotuje ich co dzień. 
Takich jak te nigdy wcześniej nie jadłam. Myślę, ze trzeba będzie je wprowadzić do jadłospisu. Wykonuje się je dość szybko i są niezwykle tanie, więc na każda kieszeń. Polecam Wam do wykonania i zasmakowania. 

Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana Warsztaty 2013 r.

Całą sztukę przygotowywania tych dań przekazywała jurorka lokalnych konkursów dla KGW z Gminy Kolbuszowa i Powiatu kolbuszowskiego Pani Janina Olszowy. 


 Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana z grochem okrągłym.

Składniki:

  • 2 kg ziemniaków
  • 1/2 kg grochu okrągłego (żółtego)
  • ocet do zakwaszenia do smaku
  • 20dag słoniny
  • 30 dag boczku wędzonego
  • sól i pieprz do smaku

Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana Warsztaty 2013 r.


Wykonanie:

Ziemniaki siekamy w paski, płuczemy, i zalewamy wodą na wysokość 2 cm. nad ziemniaki. Siekaninę gotujemy od momentu wrzenia do 2-3 min. Po upływie podanego czasu zakwaszamy mocno octem. gdy ziemniaki są już miękkie dodajemy groch i przyprawy. a na koniec usmażona słoninę, boczek.



Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana Warsztaty 2013 r.

Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana Warsztaty 2013 r.


Słoninkę i boczek kroimy na mała kostkę. Smażymy i krasimy gotowe danie.


Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana Warsztaty 2013 r.

Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana Warsztaty 2013 r.


Kapusta Ziemniaczana z fasolą brązową na zakwasie kapusty (krzoccana)

Składniki:


  • 2 kg ziemniaków
  • 1/2 kg fasoli brązowej
  • 1/2 l. zakwasu z kapusty
  • 20dag słoniny
  • 30 dag słoniny
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie:

Obrane ziemniaki posiekane "esem" przepłukać i zalać woda na wysokość 2 cm i gotować 2-3 min. Zalać kwasem z kapusty i gotować do miękkości. Dodać ugotowaną fasolę ( 1/3 fasoli można przetrzeć przez sito). Przyprawić sola i pieprzem na końcu okrasić usmażoną słoninką

Oba przepisy pochodzą ze szkolenia. Nie  jestem ich autorką. 

  
Lasowiacka Kapusta Ziemniaczana Warsztaty 2013 r.

Smacznego:)

Wpis bierze udział w akcji

Komentarze

  1. zjadłabym sobie tak na swojsko!
    piękny skansen, lubię takie miejsca z historią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię takie miejsca:) Tam odpoczywam:)

      Usuń
  2. Wspaniale miejsce, takie magiczne i te Twoje - Wasze regionalne przepisy - cudowne! Magiczne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj pysznie wygląda! A jeszcze jakby tak podali przy ognisku z kuflem gorącego piwa.... pierwsza bym stała w kolejce ;)
    Gratuluję pięknego II miejsca! Brawo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia