Przejdź do głównej zawartości

Torcik Modnisi-Wiki

Torcik z jagodami i pomarańczą


Moja córka zaczyna coraz częściej pichcić:)


Kiedy mamusia ma zbyt dużo pracy, a dwa głodomorki wołają "coś słodkiego" czasem mówię, jajka są w lodówce...
Wiktorii nie trzeba dwa razy namawiać, od razu otworzyła lodówkę i zabrała się za pieczenie biszkoptu, pamiętała doskonale jak to się robi:)
Ale sam biszkopt to za mało, więc trzeba było wymyślić resztę ciasta, no i wymyśliła. Zachciało jej się jagód, i pomarańczy. Czy wpadlibyście ma taki pomysł? No ja raczej nie, ale cóż miałam zrobić...
Pomyślałam i zaproponowałam, że z jagód zrobimy (ona zrobiła) masę, a pomarańcze pokroi w plastry i zaleje galaretką na wierzchu torcika.
No i zabrała się do dzieła:):):)
Bardzo się ciesze, że mała ma talent do pieczenia:) Czasem naprawdę nie mam czasu na pichcenie, albo po prostu mi się nie chce:( (no tak, przyznam, że czasem tak mam):D


Torcik z jagodami i pomarańczą

Biszkopt upiekła z 5 jaj w tortownicy o średnicy 26 cm, podsunęłam pomysł, żeby całość zrobiła w większej, dzięki czemu uzyska ciekawy efekt. Spodobał jej się pomysł:) A efekt sami widzicie wyszedł super:)

Torcik z jagodami i pomarańczą

A teraz przepis i wykonanie:

Torcik z jagodami i pomarańczą


Składniki:

na biszkopt:

  • 5 jaj
  • 5 łyżek mąki
  • 5 łyżek cukru
  • 1 mały cukier wanilinowy
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

na masę jagodową:

  • 1/2 litra mrożonych jagód
  • 1/2 kg sera białego (z wiaderka)
  • 500 ml jogurtu naturalnego
  • 6 łyżeczek żelatyny
  • 5 łyżek cukru pudru

na wierzch:

  • 2 galaretki pomarańczowe
  • 4 duże pomarańcze
  • posypka czekoladowa

Torcik z jagodami i pomarańczą


Wykonanie:

Przygotować biszkopt z TEGO przepisu. Upiec w tortownicy 26 cm. Wystudzić i przełożyć do większej o dwa cm. Najpierw jednak trzeba ją całą obłożyć folią spożywczą, tak by masa nie stykała się z brzegami tortownicy.


Masa jagodowa

Ser i jogurt należy dokładnie wymieszać z cukrem pudrem. Żelatynę rozpuścić w 1/2 szkl. gorącej wody. Kiedy wystygnie dodać ją do sera. Następnie wsypać zamrożone jagody i od razu wlać na biszkopt. Wygładzić powierzchnię i wstawić do lodówki.

Galaretki rozpuścić zgodnie z przepisem na opakowaniu. Wystudzić ma być tężejąca.
Pomarańcze obrać, i pokroić na 1/2 cm plastry. Ułożyć je na masie jagodowej i zalać tężejącą 
galaretką.

Całość wstawić do lodówki na noc. Następnego dnia wyjąć z tortownicy i odkleić folię. Torcik podawać posypany wiórkami z czekolady.


Smacznego moi drodzy:)

Komentarze

  1. świetny torcik! moja mama też się cieszy kiedy ja piekę, a ona może zająć się czymś innym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka pomoc jest nieoceniona:) Ja bardzo lubię ja Mała mi pomaga:) Pozdrawiam:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia