Przejdź do głównej zawartości

Łazanki z boczkiem i grzybami

łazanki z boczkiem i gzrybami



Kolejny dzień grzybobrania:)


 A oto te, z poprzednich dni:) Zamknięte w słoikach:) A jak pachną...:)


Łazanki to danie smaczne i nie wymagające zbyt wiele czasu w przygotowaniu. Zwykle robię je z kapustą kiszoną, tym razem jednak dałam zwykłą białą. Wybrałam też makaron świderki zamiast krajanki, nie wiem jak Wam ale mi zawsze się skleja niezależnie od tego jakiej marki użyję.


Borowik ceglastopory


Czas przygotowania ok. 1 godzina

Składniki:

  • 1 główka kapusty białej (ok. 1 kg)
  • 70 dkg boczku surowego
  • 1 garść grzybów suszonych (użyłam borowika ceglastoporego) 
  • 1 - 2 cebule
  • 1 makaron świderki
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • tymianek 1 łyż.
  • rozmaryn 1 łyż.
  • kminek 1/2 łyż.
  • ziele angielskie 5 ziaren
  • liść laurowy 3 szt

Borowik ceglastopory po wysuszeniu


Grzyby wypłukać w zimnej wodzie wymoczyć ok. 5 min. Następnie zalać świeżą wodą i gotować ok. 10 min. Odlać wodę, nalać świeżą i czynność powtórzyć. Grzyby odcedzić i drobno pokroić. 
W międzyczasie poszatkować kapustę. Ugotować do miękkości. Odcedzić i przepłukać zimną wodą. 
Boczek pokroić na drobną kostkę (u mnie dość gruba, bo nie dałam instrukcji krojenia mężowi);):). 
Cebulkę pokroić w listki, podsmażyć na patelni, dodać boczek i usmażyć do miękkości. Makaron ugotować al dente. 

W dużym garnku smażyć boczek, kapustę, oraz grzyby  i dodać wszystkie zioła. Kiedy wszystkie składniki nabiorą ładnego złotego koloru, oraz przejdą się smakiem dodać ugotowany makaron. Zdjąć z ognia i zamieszać. Zostawić na ok. 5 min pod przykryciem.
Podawać gorące.


łazanki z boczkiem i grzybami



Smacznego:)

Komentarze

  1. Łazanki robię dość często, ale z takim makaronem jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pisałam zwykle używałam tradycyjnego na łazanki, ale ten od jakiegoś czasu bardziej mi odpowiada:)

      Usuń
  2. ahhhh...delicious :))))

    ♥♥♥♥♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo smakowicie, ale dla mnie łazanki to zawsze będą z makiem, na słodko, jako danie świąteczne :) Wiem, że to wszystko kwestie regionalne ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia