Przejdź do głównej zawartości

Truskawkowa chmurka bez pieczenia

Fot. J. Augustyn
Wczorajsze popołudnie oraz wieczór spędziłam w kuchni:) Zabrałam się za robienie przetworów na zimę!
Oczywiście ten sezon zaczęłam od dżemów truskawkowych, na  które zapraszam jutro:) 
Ponieważ miałam sporą ilość truskawek na obiadek był ryż z truskawkami, a sporą część owoców zamroziłam, z reszty zrobiłam dwa torciki, ale przepis podam Wam na jeden;)



Potrzebujemy:

  • 3 paczki herbatników
  • 1/2 kostki masła 
  • 1/2 kg truskawek
  • 4 łyżki cukru
  • 1 szkl mleka
  • 1 szkl śmietany 18%
  • 1/2 op. śnieżki (śmietanki w proszku
  • 1 Panna Cotta Winiary  ( tylko biała część)
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 4 łyż żelatyny

Fot. J. Augustyn
Herbatniki kruszymy i łączymy z masłem. Masę wykładamy do okrągłej tortownicy średnicy 28 cm. Trzeba ją mocno "wbić" w dno. Możemy to zrobić za pomocą dna słoika lub szklanki.
Truskawki miksujemy blenderem na gładką masę. Galaretkę rozpuszczamy w 1/2 szkl wody i dosypujemy 1 łyżeczkę żelatyny. Studzimy, zimne przelewamy do musu truskawkowego i ubijamy mikserem na najwyższych obrotach ok. 5 min. Odstawiamy do lodówki.
Pozostałą żelatynę rozpuszczamy w 1/2 szkl wrzącej wody. Studzimy. Mleko i śmietanę miksujemy dodając śnieżkę i Panna Cottę (prosto z torebki) i żelatynę. Miksujemy do spienienia i lekkiego zesztywnienia. 

Na spód z herbatników wylewamy 1/2 musu truskawkowego. Następnie "kupkami" wykładamy 3/4 masy białej. Masa ta musi być lekko zesztywniała. Na to wylewamy pozostałą część musu. Białą masę miksujemy ponownie (zrobi się rzadka, ale z grudkami i o to chodzi) łyżką nakładamy ją na mus tworząc fantazyjne chmurki.
W torciku jaki widzicie znajdują się całe truskawki, ale ten drugi ich nie miał i mi osobiście bardziej smakował. Jeśli chcecie je mieć w swoim cieście włóżcie je na pierwszą część musu, ale nie za dużo.

 To ten bez truskawek:)

Fot. J. Augustyn

Torcik ma konsystencje pianki (ptasiego mleczka) każdy kawałek wygląda inaczej:) Jest ślicznie marmurkowy. Rewelacyjnie smakuje do kawy!


 Poniżej kilka zdjęć:)


Fot. J. Augustyn
Fot. J. Augustyn

Fot. J. Augustyn


Fot. J. Augustyn

Fot. J. Augustyn

Fot. J. Augustyn

Fot. J. Augustyn



Smacznego :)

Komentarze

  1. Smakowicie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) Zapewniam, że nie tylko wygląda!:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak fajnie wygląda ten Twój torcik:) Bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Była pyszna więc podzieliłam sie przepisem:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Wygląda przepięknie i wydaje się szybki i prosty w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest szybki i prosty, choć najlepiej smakuje przechowany przez noc w lodówce!:)

      Usuń
  6. Śliczny, taki mus truskawkowy, niebiański mus;) Pysznie! I jaka sesja zdjęciowa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarzyk, sesje zrobiłam, bo nie mogłam się oprzeć jego urokowi;) Smakował wybornie! Polecam:)

      Usuń
  7. Jolu, znakomity, piękny torcik, a te chmurki to bajeczne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czyli truskawkowe szaleństwo w pełni :-) Wygląda o wiele lepiej niż klasyczna pianka na zimno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to nie jest pianka, raczej dwa musy biały i czerwony:)

      Usuń
  9. Mmm wygląda pyszniutko. I już mam pomysł na deser walentynkowy tylko w formie serduszka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jednym slowem:cos pysznego!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia