Przejdź do głównej zawartości

Przelicznik produktów na gramy


Nazwa produktu 1 szklanka
(250ml)
1 łyżka
(15 ml)
1 łyżeczka
(5 ml)
Bułka tarta 150 9,5 3,5
Cukier puder 200 12 4
Cukier kryształ 220 13 4
Jaja całe (5 szt) 250 - -
Kasza manna 180 11 3,5
Kawa mielona - 5,2 1,7
Majonez 240 15 -
Mak 165 8 3
Masło 240 15 5
Mąka pszenna 170 10 3
Mąka krupczatka 190 10 3
Mąka ziemniaczana 180 10,5 3,5
Olej - - 2,8
Ocet 250 15 5
Wino 250 15 5
Woda 250 15 5
Proszek do pieczenia - 13 5
Ryż 230 13,5 4,5
Śmietana 250 15 5

Źródło: Kuchnia Polska 1987, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne



Produkty sypkie nie powinny być ubite, a szklanka winna mieć zrównaną powierzchnię.






Komentarze

  1. Bułeczki na drugi dzień są jak najbardziej okej :) Robiłam wczoraj wieczorem i dzisiaj świetnie się sprawdziły na zajęciach.

    A przeliczniki to ja już prawie znam na pamięć :pp

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty znasz :) ale inni może nie:)więc to dla tych co nie znają:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O, taka tabelka z przelicznikami to coś czego mi potrzeba. Jeszcze miewam małe problemy z odmierzaniem i przeliczaniem ;-) Zapisuję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia