Przejdź do głównej zawartości

Chlebuś bananowo-orzechowy






Mój pierwszy chleb... w dodatku !!! znikający chleb:)


Piekliście kiedyś chleb? Ja nie miałam okazji, ale kiedy tylko się nadarzyła i znalazłam odpowiedni przepis, czyli prosty, szybki i bez zakwasu postanowiłam nie zwlekać i brać się do roboty:) 

Efekt mojej "ciężkiej"pracy widzicie na zdjęciach, natomiast jego walory smakowe mogli docenić domownicy:) Upiekłam dwa! Jeden poszedł jeszcze ciepły, bo zdradził mnie i jego (czyli chleb) zapach pieczonych bananów i orzechów, rozchodzący się po całym domu... zbiegowisko było, że ho ho! 
Ci... nikt nie wiedział, że piekę chleb:)

Drugi chlebuś został zjedzony na śniadanie i zapakowany do plecaków szkolnych moich dzieci. Oczywiście nie tylko one go jadły, a z ich opowiadań wiem, że i innym dzieciom smakował. 
Ja do tej pory nawet nie wiedziałam, że można uzyskać taki smak łącząc orzechy, banany i otręby pszenne.... a wszystko dzięki przepisowi Angie:) 
Przepis troszkę zmieniłam, ale to ze względu na brak wszystkich oryginalnych składników w mojej kuchni:)




Będziemy potrzebować
  • 2/3 szkl. kefiru
  • 2    jajka
  • 1/2 szkl .oleju
  • 1   olejek waniliowy
  • 1/2 szkl. cukru zwykłego (w oryginale był brązowy i inna proporcja ale ja zmniejszyłam i był ok :))
  • 4   łyżki otrębów pszennych
  • 2   szklanka mąki pszennej (w oryginale była pełnoziarnista)
  • 2   łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1   łyżka cynamonu
  • 3   banany
  • 1   niecała szklanki drobno posiekanych orzechów włoskich



Jajka, olej, olejek waniliowy, kefir mieszamy razem. Wszystkie składniki suche jak mąka, otręby, soda, cynamon i cukier mieszamy i delikatnie dodajemy do masy jajecznej, Banany rozdrabniamy i razem z orzechami dodajemy do masy. Dwie podłużne foremki (keksówki) wykładamy wysoko papierem do pieczenia i wylewamy do nich ciasto dzieląc na dwie równe części.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C i pieczemy chleby ok. 50 min





Smacznego:)

Komentarze

  1. Myślę, że w najbliższym czasie wypróbuję ten przepis ;) Mam nadzieję, że mi się uda i cała rodzinka wraz z moim lubym będą się pałaszowali takim cudeńkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, bo chlebek jest naprawdę pyszny:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia